Geplaatst door: Review Pilot

Is Instagram iets voor jouw bedrijf?

Online marketing is booming. De ontwikkelingen gaan enorm snel. In 2010 kwam Instagram als applicatie op de markt. Dit om foto´s en video's te delen. Dit is dan ook de basis van Instagram. In korte tijd was Instagram een succes en behoort  nu dan ook tot één van de grootste social media kanalen.
Met inmiddels meer dan 1 miljard gebruikers is deze dochter van Facebook niet meer weg te denken.

Ook voor mijn onderneming?

Volmondig ja. Ieder bedrijf dat zich wenst te profileren op social media kan Instagram inzetten als medium. Vaak wordt gesteld dat die alleen geschikt is voor B2C bedrijven. Echter zien we steeds meer B2B bedrijven actief worden om Instagram.

Door foto´s en film is het eenvoudig om jouw producten, maar ook diensten weer te geven op het web. Wel is het zo dat dit meer een medium is om producten of diensten te laten zien. Directe conversie is lastiger. Hiervoor zijn andere social netwerken als Facebook beter voor ingericht.

Om een videoboodschap te laten zien heeft Instagram nu meer mogelijkheden.  Tot medio 2018 was dit beperkt tot slecht 1 minuut per video.
Instagram heeft nu een nieuwe dienst die voor iedereen beschikbaar is. IGTV biedt deze mogelijkheden. Hiermee gaat Instagram een directe concurrentie aan met YouTube.

Bij de geposte items is het mogelijk voor de gebruiker van Instagram naar links of rechts te ´swipen´ waarna extra informatie kan worden gelezen. Ook is het mogelijk voor gebruikers om commentaar te plaatsen.  De functie zijn beschikbaar op de Instagram app.

Maak je verhaal op Instagram.

Het begint met het maken van een account. Op deze pagina kun je starten.

Na het aanmaken van een account kun je beginnen. Geef een kijkje in jouw bedrijf door het plaatsen van foto´s of upload een video.  Denk hierbij aan je producten, productieproces of promoot een evenement dat je organiseert.

Instagram en Hashstags.

Bekend en belangrijk zijn de Hashtags bij Instagram. Hashtags is het ´hekje´ dat we kennen als teken (#) boven de 3 op je toetsenbord.
Met een Hashtags kun je gemakkelijker gevonden worden, maar ook iets eenvoudiger vinden. Bij het posten van jou foto of video plaats je relevante woorden die betrekking hebben op het onderwerp. Voor de betreffende woorden plaats je dan een Hashtags (#) zodat deze beter gevonden zal worden als gebruikers van Instagram met de zoekfunctie zoeken.
Wil je bijvoorbeeld een product promoten op Instagram,  dan plaats je bijv. #kleding #mode #trendy

Een bedrijf als Mediamarkt is actief op Instagram. Mediamarkt heeft meer dan  800 foto´s geplaats en  heeft daarmee al meer dan 65000 volgers. Niet gek om zaken onder de aandacht te brengen.

Wat plaats ik als bedrijf?

Dat zal natuurlijk per bedrijf verschillen. Het gaat er uiteraard om wat belangrijk voor jouw bedrijf is om te delen.  Verkoop je een fysiek product, produceer je of lever je een dienst.

Een aantal zaken waaraan je kunt denken om te plaatsen.

Laat je producten of diensten zien
Introduceer nieuwe producten  of diensten
Kondig aanbiedingen aan
Laat je werkomgeving zien (Pand , impressie werkomgeving)
Geef jouw manier van werken weer
Deel kennis
Vraag om reacties

Een paar korte tips voor Instagram

√ Post voldoende foto´s

√ Maak gebruik van Hashtags (#)

√ Reageer en like ook andere foto´s en vergroot je bereik

√ Deel jouw Instagram account ook op Twitter en Facebook


 

 

Deel op :