Geplaatst door: Review Pilot

Negatieve review en nu?

Uiteraard is het vervelend om een negatieve review te ontvangen. Een ontevreden klant biedt echter ook kansen. Haal iets positief uit een situatie waarbij een klant niet tevreden is.
 

  1. Reageer altijd op een review (ook bij positieve). Laat zien dat je betrokken bent als bedrijf. Via de button ‘publieke reactie’ plaats je een reactie die online te zien is. De reactie wordt altijd onder de Review geplaats. Hiermee kun je laten zien dat je de Review waardeert, maar ook hoe je gehandeld hebt bij een ontevredenheid.
     
  2. Maak via de button ‘Conversatie’  een contact met de schrijver.  Probeer hierbij een oplossing te vinden. De schrijven van de ‘negatieve review ‘ kan na jou hulp om iets op te lossen de Review nog aanpassen. Een negatieve review gaat altijd twee weken in quarantaine. Dit geeft u de mogelijkheid om nog tot een oplossing te komen bij en ontevreden klant.
     
  3. Reageert een consument helemaal niet? Dan kun je in ieder geval via de publieke reactie laten zien hoe je een oplossing hebt aangeboden. Hiermee zien consumenten dat je actief en serieus met beoordelingen omgaat.
     

Bij Review Pilot kunnen alleen echte klanten een review plaatsen. Een wildvreemde of concurrent laten we dus niet toe.

Een negatieve Review (onvoldoende) gaat altijd eerst twee weken en quarantaine. De ondernemer krijgt hier een automatische notificatie. Neen contact op met de schrijver en kijk of een ontevredenheid nog is op te lossen. De schrijven kan / mag dan de review dan nog aanpassen indien wenselijk.

Deel op :